poniedziałek, 15 marca 2010

Cytrynowa drożdżówka




























Ciasto pyszne, aromatyczne, szybko się robi, jest świetnym połączeniem smaków cytrynowej babki i drożdżowego ciasta. Przepis zapożyczony stąd , jednak zmodyfikowany nieco przeze mnie na miarę moich potrzeb. Nie używałam np. malaksera, tylko energicznie mieszałam łyżką, a ciasto wyszło gładkie i puszyste.

Ciasto:
0,5 kostki masła
0,5 szklanki mleka
0,5 szklanki cukru zwykłego
50 g drożdży
2,5 szklanki mąki
2 jajka
1 łyżka oleju
2 ml aromatu cytrynowego
szczypta soli
rodzynki

Lukier:
kilka łyżek cukru pudru
sok wyciśnięty z połówki cytryny
1 ml aromatu cytrynowego

W rondelku podgrzać mleko i rozpuścić w nim masło. Rodzynki zalać wrzącą wodą, by napęczniały. W miskę wkruszyć drożdże, zasypać cukrem, poczekać, aż zaczną "pracować" tzn. trochę się rozpuszczą. Następnie dodawać w kolejności: całe jajka, mąkę na przemian z mlekiem, olej, aromat cytrynowy, sól. Na końcu wsypać rodzynki. Wszystko mieszam dużą łychą;) Formę ok. 22 x 8 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik rozgrzać do około 180 stopni i włożyć ciasto na 40-50 minut.
Lukier robiłam "na oko", tzn. sypałam cukier puder, mieszałam z sokiem z cytryny, dodawałam aromat i próbowałam czy proporcje mi pasują smakowo. Następnie polewałam ciepłe ciasto.
Smacznego;)

2 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie...uwielbiam drożdżówki z rodzynkami, przełamane nutą cytrynową...pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też jestem z tych co lubią drożdżowe ciasto... ale to już widać po moim blogu ;)
    Twoja drożdżówka wygląda tak apetycznie / mniamć :D

    OdpowiedzUsuń